دلتای سپیدرود داوود خانی لنگرودی

اشعار و داستان های فارسی و گیلکی داوود خانی لنگرودی

دلتای سپیدرود داوود خانی لنگرودی

اشعار و داستان های فارسی و گیلکی داوود خانی لنگرودی

دلتای سپیدرود داوود خانی لنگرودی
بایگانی

شاعران لنگرودی در هفدهم آذرماه، اشعار گیلکی را به خوانش می نشینند.

بهروز علی آقانژاد؛ مدیر انتشارات آوای غزل با اعلام این خبر گفت:

از سوی موسسه‌ی فرهنگی، هنری خورشید گیل و دیلم و با همکاری انتشارات آوای غزل، شاعران لنگرودی در فرصتی با شعر گیلکی گرد هم می‌آیند تا با خوانش اشعار دلنشین و شنیدنی گیلکی؛ زبان و فرهنگ سرزمین گیل و دیلم را پاس دارند.

وی با اشاره به این نکته که در این برنامه "دکتر بهرام علیزاده"شاعر، ترانه سرا و پژوهشگر گیلانی در خصوص اشعار شاعران نامدار لنگرودی؛ شهدی لنگرودی، محمود پاینده، ابراهیم شکیبایی و دریایی لنگرودی سخن خواهد گفت، افزود:

دراین برنامه کریم رجب‌زاده، بهروز پور‌جعفر، سیدحسین سجادی، فرامرز محمدی‌پور، احمد خویشتن‌ دار، داوود خانی، الهام خوان‌یغما و محمد شادرام  تازه ترین اشعار گیلکی خود را می‌خوانند تا روایتگر این نکته باشند که شعر و ادبیات گیلکی هنوز نفس می‌کشند.

آقانژاد تصریح کرد: در برنامه ردّپای باران که اختصاص به نشست‌ها و همایش‌های ادبی دارد و مسئول این نشست ها نیز "فرامرز محمدی‌پور"شاعر معاصر هستند، خواننده جوان گیلانی"علی‌اصغر رجبی شلمانی"فصلی از موسیقی محلی را با گروه به‌نغمه خوانی می‌نشینند تا نشان داده‌شود که شعر و موسیقی ارتباط تنگاتنگی دارند.

شایان ذکر است، برنامه ردّپای باران ؛ فرصتی با شاعران لنگرودی روز شنبه هفدهم آذرماه 97 با مجوز اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان برگزار می‌گردد و ورود برای عموم آزاد است و می توانند ساعت ۱۵عصر در محل اداره فرهنگ و ارشاداسلامی لنگرود حضور یابند.

موسسه‌ی فرهنگی، هنری خورشید گیل و دیلم و با همکاری انتشارات آوای غزل

  • داوود خانی لنگرودی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی