دلتای سپیدرود داوود خانی لنگرودی

اشعار و داستان های فارسی و گیلکی داوود خانی لنگرودی

دلتای سپیدرود داوود خانی لنگرودی

اشعار و داستان های فارسی و گیلکی داوود خانی لنگرودی

دلتای سپیدرود داوود خانی لنگرودی
بایگانی

 فتوکلیپ چهار شعر گیلکی از زنده یاد محمد بابایی پور (دریایی لنگرودی ) با صدای داوود خانی

زنده یاد محمد بابایی پور (دریایی لنگرودی ) که چهار هساشعر از وی را با صدای خودم در کانال گیلکان آپارات و همچنین در فـــیسبوک بارگذاری کرده ام، سال 1363 سوم دبیرستان در دیالمه ی شلمان، دبیر اقتصادمان بود.

اوایل دهه ی هفتاد اشعاری از وی که در گیله وا چاپ می شد، متوجه شدم دبیر اقتصادمان شاعر توانایی نیز بوده است و این زمانی بود که بنده در آن موقع نزدیک به بیست دوبیتی گیلکی سروده بودم و برای چاپ البته به نشریات محلی نمی فرستادمش، چرا که سخت عاشقانه بودند وآن زمان بی شک مدیر مسئولان محترم از چاپشان خودداری می کردند!

دریایی لنگرودی، انسانی بود شریف و بسیارمهربان و دلسوز و البته شوخ طبع که افسوس زود کوچیدند. سال های آخر تا آن جا که یاد دارم به هساشعر روی آورده بود و اشعار نغزی هم هرچندکم- از او به جا مانده است.

آن گونه که در سال 1372 در اتوبیوگرافی خود در ویژه نامه گیله وا نوشته بودند، قرار بود کتابی گیلکی با نام " مییون خور و کنار موج" را تا یک سال بعد روانه ی بازار کتاب نمایند که بعید می دانم این اثر چاپ شده باشد و اگر این گونه است جا دارد به چاپ مجموعه سروده هایشان اقدام شود.

شک ندارم اگر یک دهه ی دیگر ایشان در کنارمان بودند، آثار بسیار ماندگاری در هساشعر از خود به جا می گذاشتند. صد حیف داس مرگ...

فتوکلیپ تهیه ی شده، کمترین کاری بود که توانستم از شاعر مهربان و دبیر اقتصادم انجام دهم.

خدای بیامرزاد!

  • داوود خانی لنگرودی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی